Tukang Follow Ini Blog

Tempat-Tempat Tercantik Di Dunia

Author: Mr.ReVMon /

Ini merupakan antara beberapa tempat yang tercantik di dunia...Sememangnya begitu indah dan menarik untuk dilawati...Saksikanlah~

1) The Great Barrier Reef (Terumbu Besar Australia)

Merupakan terumbu karang yang terbesar di dunia dan salah satu keajaiban alam yang terdapat di dunia.Terumbu ini telah disenaraikan sebagai Tapak Warisan Dunia




2) Taj Mahal, India

Tugu cinta yang dibina oleh Maharaja Shah Jehan sebagai momento cinta buat isterinya Mumtaz Mahal ini merupakan salah satu daripada keajaiban dunia. Terletak di Agra, India, Taj Mahal dibina daripada marmar putih sepenuhnya.







3) Air Terjun Iguazu (Sempadan Argentina-Brazil)

Terletak di sempadan Argentina dan Brazil, Air Terjun Iguazu ini disifatkan sebagai air terjun yang tercantik di dunia,mengalahkan Air Terjun Niagara! Pemandangan yang terdapat di sini sungguh mengasyikkan dan mempersonakan sesiapa sahaja.






4) Grand Canyon (U.S.A)

Pemandangan kawasan gurun ini sangat mengasyikkan dan mengujakan buat peminat aktiviti luar.







5) Pergunungan Alps (Switzerland)

Banjaran gunung ini merupakan antara banjaran gunung yang tercantik di dunia. Meliputi 7 buah negara seperti Austria, German, Perancis, Slovenia, Italy, Switzerland dan Liechtenstein, banjaran Gunung Alps menawarkan pemandangan yang mampu memukau sesiapa sahaja.








Yuna buat projek????biar btol~~~~ http://bit.ly/Je8iIh








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...